Το ότι η Εκκλησία έχει χάσει προ αιώνων την πνευματική δύναμη ν’ αναγεννάει ψυχές με τον εμπνευσμένο λόγο της, έχοντας καταντήσει νεκρή τυπολατρεία, το έχω καταγγείλει επανειλημμένα από τούτο το ιστολόγιο αλλά και μέσα από βιβλία μου. Όμως το να φτάσει ο Αρχιεπίσκοπος στο χτεσινό κατάντημα να ζητάει τη συνδρομή του Νταλάρα για να κάνει εκείνος το έργο στο οποίο η Εκκλησία απέτυχε, μετατρέποντας ένα χώρο προσευχής σε ψευτοπολιτιστικό κέντρο, ξεπερνάει τα όρια του γελοίου, για να μην πω της ιεροσυλίας και προσβάλω τους κουλτουριάρηδες.
Με άλλα λόγια, επειδή η Εκκλησία δεν έχει την πνευματική δύναμη να επιτελέσει το ρόλο της, έχοντας περιορίσει το έργο της στα μυστήρια, στις τελετές και στα πανηγύρια, άντε και σε κάνα συσσίτιο για στάχτη στα μάτια, τώρα εναποθέτει τις ελπίδες της στον “πολιτισμό” – από πού πέρασε ο πολιτισμός και δεν τον είδα; – για να καλύψει το μεγάλο πνευματικό κενό που υπάρχει και να επανορθώσει τις εξ’ αυτού ολέθριες συνέπειες που ταλαιπωρούν την κοινωνία μας.
Πόσο αξιοθρήνητος ήταν χτες ο προκαθήμενος της Εκκλησίας της Ελλάδας στον Άγιο Παντελεήμονα! Και πόσο εξίσου αξιοθρήνητος ήταν δίπλα του ο ανώτατος πολιτειακός άρχων της χώρας, ο Κάρολος Παπούλιας. Τραγικές φιγούρες μιας τραγικής για την Ελλάδα εποχής, εκπροσωπώντας τους χρεοκοπημένους θεσμούς που ευθύνονται για την ηθική, πολιτιστική και οικονομική χρεοκοπία της Ελλάδας, δεν δίστασαν να γίνουν προκλητικοί για να κατευνάσουν τα υποτιθέμενα ρατσιστικά συναισθήματα των κατοίκων του Αγίου Παντελεήμονα… Με τη συμμετοχή τους, τόλμησαν να προσβάλουν το θρησκευτικό συναίσθημα και την αξιοπρέπεια του χριστεπώνυμου λαού που θέλει τις εκκλησίες του να είναι και να παραμένουν χώροι λατρείας.
Περιττό να σας πω ότι παρόμοια βεβήλωση σε τζαμί θα ήταν casus belli.
Εκείνο όμως που προσβάλλει ακόμη περισσότερο τον πολύπαθο κάτοικο της περιοχής είναι ότι οι “προοδευτικοί” του έχουν φορέσει την ταμπέλα του φασίστα και ρατσιστή. Με άλλα λόγια, οι αντιρατσιστές θεωρούν ότι όλοι οι ρατσιστές της Ελλάδας είχαν επιλέξει εδώ και δεκαετίες να ζουν στην ίδια γειτονιά, στον Άγιο Παντελεήμονα Αχαρνών! Κοίτα να δεις μεταφυσικός συντονισμός! Έτσι πολλά άρθρα αναφερόμενα στη χτεσινή προκλητική πολιτιστική εκδήλωση των υποκριτών, την αποκάλεσαν αντιρατσιστική συναυλία!
Ακόμη και το εκκλησιαστικό site του amen.gr ήταν προκλητικό:
Τίτλος: Μήνυμα κατά της μισαλλοδοξίας από τον Άγιο Παντελεήμονα «Στον Άγιο Παντελεήμονα Αχαρνών, (…) θα πραγματοποιηθεί το απόγευμα μουσική πνευματική εκδήλωση-μήνυμα κατά της μισαλλοδοξίας.»
Και το ίδιο άρθρο του amen συνεχίζει: «”Όπου υπάρχει μισαλλοδοξία, η μουσική -και η τέχνη γενικότερα- μπορεί να λειάνει τις διαφορές” είχε δηλώσει πριν από λίγες ημέρες, μιλώντας για την συναυλία, ο πρόεδρος του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών Ιωάννης Μάνος.»
Και μια και απευθύνομαι στο amen, αμήν, αμήν λέγω υμίν, ότι είσαστε όλοι εκτός τόπου και χρόνου. Την αγωνία για τη ραγδαία υποβάθμιση της ποιότητας ζωής, το φόβο για τη σωματική τους ακεραιότητα, την ανασφάλεια και το άγχος που διακατέχουν τους πολύπαθους κατοίκους της περιοχής, οι καλοβολομένοι ονομάζουν μισαλλοδοξία!
Άλλο άρθρο του amen.gr έχει τον τίτλο: Συναυλία κατά της μισαλλοδοξίας υπό την προστασία των ΜΑΤ. «Ενδεικτικό της έντασης και της έκτασης των υβριστικών και ρατσιστικών συνθημάτων ήταν πως οι υπεύθυνοι της συναυλίας αναγκάστηκαν να αυξήσουν την ένταση των ηχείων προκειμένου να καλυφθούν οι φωνές διαμαρτυρίας.»
Δυστυχώς, οι ανεγκέφαλοι ταγοί, αντί ν’ αναζητήσουν πρακτικές λύσεις για την αποσυμφόρηση της περιοχής του Αγίου Παντελεήμονα, αποδίδοντας δικαιοσύνη και δείχνοντας ανθρωπιά σε όλους, ρίχνουν λάδι στη φωτιά με τις προκλητικές ενέργειές τους.
Στη συνέχεια παραθέτω τμηματικά την ομιλία του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου κατά την έναρξη της επίμαχης συναυλίας, ώστε να τη σχολιάσω με συντομία:
Αρχιεπίσκοπος: «Το νόημα των Χριστουγέννων μας το δίνουν δύο απλές φράσεις που θα ακούσουμε στη σημερινή εκδήλωση: “Ὁ οὐρανός καί ἡ γῆ σήμερον ἡνώθησαν τεχθέντος τοῦ Χριστοῦ. Σήμερον Θεός ἐπί γῆς παραγέγονε καί ἄνθρωπος εἰς οὐρανούς ἀναβέβηκε”. Ο Θεός γίνεται άνθρωπος για να δοθεί η δυνατότητα στον άνθρωπο να γίνει κατά χάριν Θεός, να θεωθεί.»
Η Εκκλησία ανά τους αιώνες θεώθηκε, κύριε Ιερώνυμε; Η εικόνα της Εκκλησίας της Ελλάδας έχει καμία σχέση, έστω και μακρινή, με τη θέωση; Καλά τα παραμύθια, αλλά ο κόσμος θέλει να δει αν έχουν πρακτικό αντίκρισμα.
Αρχιεπίσκοπος: «Σε όλες τις εποχές αυτή η πορεία υπήρξε δύσβατη, όχι όμως ακατόρθωτη. Γιατί αυτή η πορεία απαιτεί ο άνθρωπος να βγει από τον εαυτό του και την εγωπάθειά του. Να αναζητήσει και να συναντήσει τον άλλον άνθρωπο που δεν είναι η κόλασις, αλλά η χαρά του.»
Όταν ο “άλλος” άνθρωπος του φτιάχνει την κόλαση, κύριε Ιερώνυμε, για ποια χαρά μιλάτε; Ωστόσο εσείς ως Εκκλησία, που θέλετε ο άνθρωπος να βγει από τον εαυτό του και την εγωπάθειά του, βγήκατε; Δεν βγήκατε, όπως είδαμε στον ξεσηκωμό σας εναντίον της φορολόγησης της εκκλησιαστικής περιουσίας τον Νοέμβριο του 2009. Απεναντίας είδαμε προκλητική εγωπάθεια στην υπεράσπιση των κεκτημένων σας, όταν μάλιστα η Ελλάδα βρίσκεται σε τραγική οικονομική κατάσταση.
Αρχιεπίσκοπος: «Η Εκκλησία γι’ αυτό υπάρχει για να ενώνονται οι άνθρωποι “ίνα ώσι εν”.» Ελάτε τώρα, μη μας λέτε ανέκδοτα, κύριε Ιερώνυμε! Ας γίνει πρώτα “ΕΝ” ο κατακερματισμένος σε 1000 κομμάτια Χριστιανισμός, ας γίνουν πρώτα οι εκκλησίες “ΕΝ”, ας ενωθούν οι Ορθόδοξοι με τους αιρετικούς, και μετά μιλήστε μας για ενότητα. Κι αν θέλετε σώνει και καλά να κηρύξετε ενότητα, αρχίστε από τα αλληλοτρωγόμενα εντός και εκτός Βουλής πολιτικά κόμματα που έχουν κατακερματίσει και ματώσει την ελληνική κοινωνία.
Αρχιεπίσκοπος: «Η τέχνη της μουσικής και η δημιουργικότητα του ανθρώπου ενισχύουν προς την πορεία αυτή. Γι’ αυτό και η σημερινή μουσική εκδήλωση είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουμε ξανά όλοι μαζί τους χυμούς που έθρεψαν τις ψυχές των προγόνων μας και γέννησαν τον πολιτισμό που κληρονομήσαμε.»
Για ποιους χυμούς μιλάτε, κύριε Ιερώνυμε; Ποιοι πικροί χυμοί έθρεψαν τους Έλληνες; Οι χυμοί που οδήγησαν τη φυλή μας σε 400 χρόνια σκλαβιάς στους Τούρκους; Μήπως αναφέρεστε στους αιμάτινους χυμούς του καταραμένου εμφυλίου; Ή μήπως εννοείτε τους χυμούς που έκαναν την Ελλάδα πρωταθλήτρια της διαφθοράς και της χρεοκοπίας; Αυτός είναι εθνικισμός, κύριε Ιερώνυμε, δηλαδή το να πιστεύει κανείς ότι είμαστε μια ανώτερη φυλή, κι όχι η δικαιολογημένη ανασφάλεια που νιώθουν οι άτυχοι κάτοικοι του Αγίου Παντελεήμονα.
Αρχιεπίσκοπος: «Στην εποχή της παγκοσμιοποίησης, της κρίσης των ιδεολογιών, της ψευδεπίπλαστης διανόησης, του ευτελισμού της καλλιτεχνικής και της πνευματικής δημιουργίας και την υποταγή αυτών στον αδηφάγο καταναλωτισμό έχουμε αναπόδραστο καθήκον να συμβάλλουμε ως Εκκλησία στην παραγωγή πολιτισμού.»
Μου κάνει εντύπωση, κύριε Ιερώνυμε, που τώρα συμπεριλαμβάνετε και την παγκοσμιοποίηση στα κακά κι ανάποδα που μας έχουν βρει. Άλλα λέγατε, όμως, πριν από ένα χρόνο στο ΒΗΜΑ. Ότι «η παγκοσμιοποίηση δεν είναι καινούργιο φαινόμενο που πρέπει να μας πανικοβάλλει.»
Όσο για το καθήκον σας να παράγετε ως Εκκλησία πολιτισμό, λυπάμαι, αλλά και εδώ είσαστε φάουλ. Ο πολιτισμός είναι παράγωγο της πνευματικής προόδου κι όχι πρωταρχική αιτία αυτής. Άλλη, όμως, είναι η αποστολή σας. Άλλα περιμένει από σας το χριστεπώνυμο ποίμνιο, προφανώς διότι δεν έχουν καταλάβει ακόμη ότι ουκ αν λάβοις παρά του μη έχοντος. Η Εκκλησία έχει προορισμό και χρέος να βιώνει τις παγκόσμιες πνευματικές αρχές και αξίες και να παράγει ηθική. Η ηθική είναι η βάση ενός υγιούς πολιτισμού. Αν θεωρείτε κήρυκες του πολιτισμού τους τραγουδιστές και τους άλλους εκπροσώπους της τέχνης που χρησιμοποιούν το ταλέντο και τη δημιουργικότητά τους για να δοξάζονται και να θησαυρίζουν, προκαλώντας τους υποσιτιζόμενους πολίτες με το χλιδάτο και ενίοτε έκφυλο τρόπο ζωής τους, τότε είστε πνευματικά γυμνός και βαθιά νυχτωμένος.
Αν, όμως, η τέχνη είναι εξ ορισμού πολιτισμός, τότε είμαστε η πιο πολιτισμένη χώρα παγκοσμίως, κι ας μη μας φαίνεται, διότι από τέχνη πάμε καλά. Επαναλαμβάνω, η τέχνη δεν είναι αφ’ εαυτής πολιτισμός. Μπορεί μάλιστα να είναι και βαρβαρισμός, όταν υποδαυλίζει τα κατώτερα ένστικτα του ανθρώπου, πράγμα που πολύ συχνά, για να μην πω συνήθως, το κάνει…
Δεν βλέπετε το ποιόν όλων εκείνων των πολιτισμένων (κουλτουριάρηδων) που ξημεροβραδιάζονται στις συναυλίες και στο μέγαρο Μουσικής; Είναι η διεφθαρμένη οικονομικο-πολιτική ολιγαρχία που οδήγησε την ελληνική κοινωνία στη σημερινή εξαθλίωση. Από “πολιτισμό”, πάντως, πάνε καλά όλοι αυτοί οι λιμουζινάτοι φρουρούμενοι από αστυνομικούς που πληρώνει από το υστέρημά του ο υποσιτιζόμενος ραγιάς.
Δεν πάτε, λοιπόν, να κηρύξετε πραγματικό πολιτισμό σε δαύτους, αντί να καλείτε το Νταλάρα για να κηρύξει πολιτισμό στους κατοίκους της υποβαθμισμένης περιοχής του Αγίου Παντελεήμονα που βιώνουν έναν καθημερινό εφιάλτη, φοβούμενοι να ξεμυτίσουν από τα σπίτια τους και να πάνε τα παιδιά τους στο σχολείο; Αφού, όμως, δεν μπορείτε να σταθείτε στο ύψος της αποστολής σας, γιατί καταδέχεστε να σας πληρώνει ο Ελληνικός λαός, και μάλιστα σε εποχή οικονομικής χρεοκοπίας;
Κύριε Ιερώνυμε, πότε εσείς και η υπόλοιπη Ιεραρχία θα κοιταχτείτε στον καθρέφτη; Πότε θα κάνετε την αυτοκριτική σας; Πότε θα μετανιώσετε εν σάκκω και σποδώ για την αποστασία της Εκκλησίας από τον πραγματικό προορισμό της; Πότε θα κλάψετε γοερά χτυπώντας το στήθος σας επειδή αντί για πνευματικό άρτο ρίχνετε στους πεινασμένους πέτρες; Πότε θα ντραπείτε επιτέλους για την προδοσία του Χριστού και θα πάτε να κρυφτείτε εφόρου ζωής σε καμιά σκήτη του Αγίου Όρους μπας και ανανήψετε; Πότε; Πότε;
“Χα, χα, χα”, ακούω το μακάβριο γέλιο του Διαβόλου, του κυρίου σας, να μου απαντάει: “Ποτέ!” Στο χέρι σας είναι να διαψεύσετε την πρόβλεψή του!