Φερόμενος αλαζονικά ως οιονεί ιδιοκτήτης της Ελλάδας, ο πρωθυπουργός των εθνικών συμφορών συνεχίζει να ασελγεί εις βάρος της Αλήθειας, προσβάλλοντας και την ιερή μνήμη των τραγικών θυμάτων – στην πλειοψηφία τους νέων παιδιών! – του τρένου του θανάτου.
Όπως είχε υποσχεθεί στη δήλωση που έκανε μετά την επίσκεψή του στον τόπο του μαζικού εγκλήματος, δηλαδή την άμεση “σύσταση ανεξάρτητης υπερκομματικής Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που θα εξετάσει πλήρως τα αίτια του δυστυχήματος”, έτσι και έκανε, αναθέτοντας την επιλογή προσώπων στον κ. Γιώργο Γεραπετρίτη.
Ο Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Καθηγητής Μεταφορών και Παραγωγής στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διετέλεσε από το 2010 έως το 2015 διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
«Την περίοδο εκείνη έγινε η μείωση του προσωπικού με συνεχείς απολύσεις στον Οργανισμό, και έργα υποδομής ακυρώθηκαν, δεν έγιναν ή υλοποιήθηκαν ελλιπώς και με σοβαρά προβλήματα.
Επί Ζηλιασκόπουλου δόθηκε εντολή για απενεργοποίηση του Κέντρου Τηλεδιοίκησης του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), η δημιουργία του οποίου κόστισε στο Ελληνικό δημόσιο και την Ευρωπαϊκή Ένωση 20 εκατ. ευρώ. Επίσης δόθηκε εντολή στους σταθμάρχες που υπηρετούν στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης να εγκαταλείψουν το υπερσύγχρονο κτίριο και να δουλέψουν χειροκίνητα, όπως στον παλιό καιρό, αφού έχει καταρρεύσει το σύστημα της Τηλεδιοίκησης του Προαστιακού.
Οι σταθμάρχες θα δουλεύουν από τη θέση “Λυκότρυπα” και από το λεγόμενο σημείο “0”, εκεί δηλαδή που τέμνονται οι γραμμές του ΣΚΑ και του Προαστιακού, με ασύρματο, χαρτάκια και την μανιβέλα, όπως έκαναν οι συνάδελφοί τους πολλές δεκαετίες πίσω. Όλα αυτά συμβαίνουν διότι δύο χρόνια μετά την οριστική παράδοση και θέση σε λειτουργία των εργολαβιών του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, η παντελής έλλειψη συντήρησης και οι επιδρομές των συμμοριών του χαλκού κατάφεραν και διέλυσαν τα συστήματα τηλεδιοίκησης και φωτοσήμανσης του δικτύου.
Μάλιστα, το Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, που μπήκε σε αχρηστία, είναι, σύμφωνα με τις τότε υψηλόβαθμες πηγές, είναι ό,τι πιο σύγχρονο διέθετε ο οργανισμός, με ένα υπερσύγχρονο κτίριο, που είχε “πράσινες” προδιαγραφές, ήταν εργονομικά φτιαγμένο, κόστισε περίπου 20 εκατ. ευρώ και θεωρείτο ως μοναδικό στο είδος του στα Βαλκάνια.
Τον Αθανάσιο Ζηλιασκόπουλο η κυβέρνηση Μητσοτάκη τον τοποθέτησε το 2021 πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ, για την ιδιωτικοποίηση δημόσιων υπηρεσιών που έχουν παραμείνει σε κρατικό έλεγχο». (Πηγή libre.gr)
Την τοποθέτηση του Αθ. Ζηλιασκόπουλου ως μέλους της επιτροπής διερεύνησης της σιδηροδρομικής τραγωδίας σχολίασε ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παπάς:
Ο κ. Ζηλιασκόπουλος μέλος της επιτροπής Γεραπετρίτη. Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2010 εώς το 2015. Θα ελέγξει ο ΙΔΙΟΣ τις ευθύνες του. Κοροϊδία και προσβολή.
— Νίκος Παππάς (@nikospappas16) March 3, 2023
Εξάλλου, σύμφωνα με την ανακοίνωση του γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία:
«Η ανακοίνωση των εκλεχτών εμπειρογνωμόνων της κυβέρνησης δεν χαίρει καμίας διακομματικής συναίνεσης και προφανώς δεν μπορεί να θεωρηθεί υπερκομματική επιτροπή.
Αν η κυβέρνηση ήθελε διακομματική επιτροπή θα μπορούσε να ζητήσει προτάσεις από όλα τα κόμματα.
Αυτό που επιθυμεί όμως είναι ένα βολικό προεκλογικό πόρισμα που θα επικυρώνει την ετυμηγορία που ήδη έχει βγάλει στο διάγγελμά του ο κος Μητσοτάκης: Ότι όλα είναι ένα “τραγικό ανθρώπινο λάθος” και “διαχρονικές οι ευθύνες”.
Τα αίτια όμως που οδήγησαν στην τραγωδία δε θα μείνουν στο σκοτάδι. Θα διερευνηθούν όχι από τις Επιτροπές που ορίζουν οι ελεγχόμενοι, αλλά από τις αρμόδιες Αρχές». (πηγή)
Οι ευθύνες, βεβαίως, είναι διαχρονικές και βαρύνουν όλες τις κυβερνήσεις που απαξίωσαν, κομμάτιασαν και ξεπούλησαν τον ΟΣΕ.
—————————————————————-