Έχει κανείς αμφιβολία για την αλήθεια του τίτλου; Για ν’ ακριβολογούμε, η οικονομική κρίση είναι το φυσικό, δηλαδή το νομοτελειακό, επακόλουθο της ηθικής κρίσης. Στην ανάρτηση αυτή θα παραθέτω μεταφρασμένα αποσπάσματα από ενδιαφέρον άρθρο – τροφή για σκέψη – του Βασίλη Βενίτη, στο οποίο αναφέρεται συχνά στη φιλοσοφία της Ayn Rand.
«Πολλοί πλέον αναγνωρίζουν ότι επικρέμαται μια οικονομική κρίση, αλλά λίγοι καταλαβαίνουν ότι είναι στην πραγματικότητα μια ηθική κρίση.
Είναι η ηθική κρίση που έχει επιτρέψει να υπονομευθούν οι ελευθερίες μας και επιτρέπει την εκθετική αύξηση παράνομης κυβερνητικής δύναμης. Χωρίς σαφή κατανόηση της φύσης της κρίσης θα είναι δύσκολο να αποφευχθεί η σταθερή πορεία προς την τυραννία και η φτώχεια που θα τη συνοδεύσει.
Τελικά, ο λαός πρέπει ν’ αποφασίζει ποια μορφή διακυβέρνησης θέλει. Ο ισχυρισμός ότι υπάρχει μια επιλογή μικρής τυραννίας είναι σαν να περιγράφει κανείς την εγκυμοσύνη ως μικρή ποσότητα εγκυμοσύνης.
Είναι μύθος να πιστεύουμε ότι ένα μείγμα των ελεύθερων αγορών και κεντρικού κυβερνητικού οικονομικού σχεδιασμού είναι ένας συμβιβασμός που αξίζει. Αυτό που βλέπουμε σήμερα είναι αποτέλεσμα τέτοιου τύπου σκέψης. Και τα αποτελέσματα μιλούν από μόνα τους.
Οι Γκραικοκλεπτοκράτες καλύπτουν όλο το φάσμα της πολιτικής διαφθοράς.
Δωροδοκία είναι το δώρο που παρέχεται για να επηρεάσει τη συμπεριφορά του παραλήπτη.
Μίζα είναι η πληρωμή σε ένα άτομο με θέση εξουσίας ή επιρροής που έκανε ένα εισόδημα δυνατό.
Υπεξαίρεση είναι η οριστική κλοπή εμπιστευμένων κεφαλαίων.
Πατρονάρισμα είναι η παροχή ρουσφετιών προς τους υποστηρικτές.
Νεποτισμός είναι χαριστικές παροχές προς συγγενείς.
Μεροληψία είναι φαβοριτισμός προς φίλους.
Κατάχρηση είναι μια ασυνείδητη χρήση της θέσης εξουσίας του πολιτικού για προσωπικό κέρδος.
Η τερατόμορφη κυβέρνηση της Ελλάδας έκλεψε τη ζωή μου!
Ayn Rand σας προτρέπει ν’ ανατρέψετε τα παράσιτα των επιδοτούμενων αιθουσών διδασκαλίας, που ζουν επί των κερδών της σκέψης άλλων και διακηρύσσουν ότι ο άνθρωπος δεν χρειάζεται ούτε ηθική, ούτε αξίες, ούτε κώδικα συμπεριφοράς. Που ποζάρουν ως επιστήμονες και ισχυρίζονται ότι ο άνθρωπος είναι απλά ένα ζώο, και δεν του αναγνωρίζουν παραπάνω δικαίωμα στο νόμο της ύπαρξης απ’ ότι αναγνωρίζουν στα κατώτερα έντομα.
Αναγνωρίζουν ότι κάθε είδος ζωής έχει τρόπο επιβίωσης με αξίωση της φύσης του, δεν ισχυρίζονται ότι ένα ψάρι μπορεί να ζήσει έξω από το νερό, ή ένας σκύλος μπορεί να ζήσει χωρίς την αίσθηση της όσφρησης – αλλά ο άνθρωπος, ισχυρίζονται, το πιο πολύπλοκο απ’ όλα τα όντα, ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει με οποιονδήποτε τρόπο, ότι ο άνθρωπος δεν έχει ταυτότητα, δεν έχει χαρακτήρα, και ότι δεν υπάρχει πρακτικά λόγος γιατί αυτός δεν μπορεί να ζήσει με τα μέσα επιβίωσής του κατεστραμμένα, με το νου του μεταλλαγμένο και έρμαιο στη διάθεση οποιωνδήποτε κανόνων τους καπνίσει να εκδώσουν.
Η Ελλάδα είναι η Βασίλισσα της πολιτικής διαφθοράς στη Δύση. Η ατιμωρησία των 300 βουλευτών του Μεγάλου Μπουρδέλου της Δημοκρατίας στην Πλατεία Συντάγματος είναι το πιο φρικιαστικό πράγμα στη γη. Παρόλο που οι Γκραικοκλεπτοκράτες λεηλατούν πολλά δισεκατομμύρια ευρώ σε δωροδοκίες και μίζες, οι Graecokleptocrats δεν μπορούν να πάνε στη φυλακή! Οι Graecokleptocrats προστατεύονται από τη βουλευτική ασυλία, και κανείς δεν μπορεί να τους αγγίξει, ό,τι και να κάνουν. Επιπλέον, έχουν το θράσος να φυλακίζουν διαφωνούντες bloggers. Είναι πολύ μακριά από το 300 Σπαρτιάτες του Λεωνίδα! Allons enfants de la Grece!
Η Ayn Rand σας παρακινεί να ανατρέψετε εκείνους τους βουτηγμένους στο μίσος μύστες, που ποζάρουν ως φίλοι της ανθρωπότητας και κηρύττουν ότι η υψηλότερη αρετή στην οποία ο άνθρωπος μπορεί να εξασκηθεί είναι στο να θεωρεί ότι η ζωή του δεν έχει καμία αξία. Σας λένε ότι ο σκοπός της ηθικής είναι να κάμψει το ένστικτο της αυτοσυντήρησης του ανθρώπου; Μα είναι ακριβώς για το σκοπό της αυτοσυντήρησης που ο άνθρωπος έχει ανάγκη από έναν κώδικα ηθικής. Ο μόνος άνθρωπος που επιθυμεί να είναι ηθικός είναι ο άνθρωπος που επιθυμεί να ζήσει.
Στην Ελλάδα, την πιο διεφθαρμένη χώρα του τέταρτου Ράιχ, τρένα ταξιδεύουν εντελώς άδεια στο πουθενά! Πολλά τρένα που αγοράστηκαν από τη Γερμανία δεν ταιριάζουν στις σιδηροτροχιές, αλλά αγοράστηκαν μόνο για να γεννήσουν μίζες! Το 2009, ερευνητές του Τμήματος Δίωξης του Μονάχου αποκάλυψαν μία υπόθεση διαφθοράς, στην οποία ΑΝΘΡΩΠΟΣ έχει δώσει τεράστιες μίζες σε Έλληνες πολιτικούς να πάρει μεγάλες παραγγελίες για υπερτιμημένα τρόλεϊ. Ένα τραμ ονομάστηκε επιθυμία! Αυτά τα τρόλεϊ με τεράστιες σημάνσεις ονομάζονται δωροδοκίες! Αλλά οι Έλληνες εισαγγελείς έχουν αρχίσει να ερευνούν αυτό το σκάνδαλο μόλις το Σεπτέμβριο του 2012! Πολλοί πολιτικοί του ΠΑΣΟΚ, (…) τώρα διερευνώνται από την Ομάδα Οικονομικών Εγκλημάτων. (ΣΔΟΕ).
Δεν είμαστε πλέον ένα καπιταλιστικό σύστημα: είμαστε μια μικτή οικονομία, δηλαδή, ένα μίγμα του καπιταλισμού και του κρατισμού, ελευθερίας και ελέγχων. Μια μικτή οικονομία είναι μια χώρα σε διαδικασία αποσύνθεσης, ένας εμφύλιος πόλεμος ομάδων πίεσης που λεηλατούν και καταβροχθίζουν η μία την άλλη. (…)
Η Ayn Rand επισημαίνει ότι μια μικτή οικονομία είναι διοίκηση από ομάδες πίεσης. Πρόκειται για έναν ανήθικο, θεσμοθετημένο εμφύλιο πόλεμο ειδικών συμφερόντων και λόμπυ, όλων μαχόμενων ν’ αρπάξουν ένα στιγμιαίο έλεγχο της νομοθετικής μηχανής, για να εκβιάσουν κάποιο ειδικό προνόμιο εις βάρος ενός άλλου με μια κυβερνητική πράξη – δηλαδή, με τη βία. (…)
Στην απουσία ατομικών δικαιωμάτων, στην απουσία οποιονδήποτε ηθικών ή νομικών αρχών, η μόνη ελπίδα μιας μικτής οικονομίας για τη διατήρηση της επισφαλούς προσομοίωσης τάξης, για να συγκρατήσει τους άγριους, τις απεγνωσμένα αρπακτικές ομάδες που η ίδια έχει δημιουργήσει, και για να αποτρέψει τη νομιμοποιημένη λεηλασία από του να υπερχειλίσει στον κάμπο – λεηλασία όλων από όλους – είναι συμβιβασμός• συμβιβασμός στο κάθε τι και σε όλα τα πεδία – υλικό, πνευματικό, διανοητικό – έτσι ώστε καμία ομάδα να μην υπερβαίνει την γραμμή απαιτώντας πάρα πολλά ώστε να ανατρέψει ολόκληρο το σάπιο σύστημα.
Εάν το παιχνίδι πρόκειται να συνεχιστεί, τίποτα δεν μπορεί να επιτραπεί να παραμείνει σταθερό, απόλυτο, ανέγγιχτο• όλα και όλοι πρέπει να είναι ρευστά, ευέλικτα, ασαφή, κατά προσέγγιση. Από ποιο πρότυπο θα καθοδηγούνται οι ενέργειες του καθενός; Από τη σκοπιμότητα οποιασδήποτε άμεσης στιγμής.
Η Ayn Rand επισημαίνει ότι σε μια ελεγχόμενη ή μικτή οικονομία, η δουλειά του νομοθέτη συνίσταται στο να θυσιάζει μερικούς ανθρώπους προς χάριν άλλων.
Ανεξάρτητα από το ποια επιλογή θα κάνει, καμία επιλογή αυτού του είδους δεν μπορεί να δικαιολογηθεί ηθικά (και ουδέποτε έχει). Προχωρώντας από μια ανήθικη βάση, καμία απόφασή του δεν μπορεί να είναι ειλικρινής ή ανέντιμη, δίκαιη ή άδικη – οι έννοιες αυτές είναι άσχετες. Γίνεται, λοιπόν, ένας εύκολος στόχος για τις επιδιώξεις οποιασδήποτε ομάδας πίεσης, κάθε λομπίστα, κάθε γυρολόγου επιρροής, κάθε χειραγωγού, αφού δεν έχει στάνταρντ βάσει των οποίων να τους κρίνει και ν’ αντισταθεί. Δεν γνωρίζεις ποιες κρυφές δυνάμεις τον οδηγούν και τι κάνει. Ούτε ο ίδιος γνωρίζει.»