“Θαύματα” στους Αγίους Ισιδώρους και διωγμός του παπα-Δημήτρη

aaa

Ο “θαυματουργός” σταυρός του παπα-Δημήτρη Λουπασάκη ξεσήκωσε “ιερή” θύελλα και ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, κατόπιν του καταδικαστικού πορίσματος  του Επισκοπικού Δικαστηρίου της Αρχιεπισκοπής Αθηνών, προσανατολίζεται να μεταθέσει τον κατηγορούμενο για “αγυρτεία”, και όχι μόνο, δημοφιλέστατο ιερέα μαζί με την ομάδα του σε μετόχι της Αρχιεπισκοπής στα νότια της Αττικής.

Αναρωτιέμαι όμως, ίνα τι εφρύαξαν οι ρασοφόροι υποκριτές και ένας δήθεν διανοούμενος;

Δεν είναι η Ορθοδοξία που έχει ανακηρύξει επισήμως ανά την ελληνική Επικράτεια “θαυματουργικές” εικόνες όπου συρρέουν πιστοί προσδοκώντας ένα θαύμα; Δεν είναι κάποιες από τις “θαυματουργικές” εικόνες αληθινά χρυσωρυχεία για τους ναούς ή τις μονές όπου τις έχουν εγκαταστήσει; (Δείτε εδώ, εδώ, εδώ.),

Δεν έχουν κατά καιρούς Αγιορείτες μοναχοί περιαγάγει για προσκύνημα και “αγιασμό” των πιστών (με το αζημίωτο) διάφορα δήθεν “θαυματουργικά”  συμπράγκαλα, όπως την υποτιθέμενη “Ζώνη της Παναγίας”, τα  υποτιθέμενα “Τίμια Δώρα” (σμύρνα, χρυσό και λίβανο) που πρόσφεραν οι μάγοι στο νεογέννητο Ιησού στη φάτνη της Βηθλεέμ και δήθεν φυλάσσονται στο Άγιο Όρος, τεμάχιο υποτίθεται από το “Τίμιο Ξύλο” όπου σταυρώθηκε ο Χριστός, την “θαυματουργική” εικόνα “Άξιον Εστί”;

Δεν βγαίνουν κατά καιρούς ρασοφόροι από διάφορους ναούς να αναγγείλουν ότι η εικόνα της Παναγίας δακρύζει, ο Εσταυρωμένος ματώνει, το καντήλι της Παναγίας κουνιέται μόνο του, και δεν συμμαζεύεται;

Δεν συγκαταλέγεται η καθιερωμένη “ιερή” αγυρτεία στα ήθη κι έθιμα και τις παραδόσεις της Ορθοδοξίας;

Δεν έχει επινοηθεί η “ιερή” αγυρτεία από τους ρασοφόρους ως μέσον διέγερσης της πίστης των θρησκευόμενων που προσμένουν ένα θαύμα στο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν;

Δεν είναι η ακλόνητη πίστη που κάνει τα θαύματα και όχι το οποιοδήποτε αντικείμενο στο οποίο προσδένεται;

Και αν ο παπα-Δημήτρης των Αγίων Ισιδώρων έχει την ικανότητα να πείθει τους προσκυνητές ότι ο συγκεκριμένος σταυρός που χρησιμοποιεί είναι θαυματουργός, τι διαφορετικό κάνει απ’ όσα μηχανεύεται η Ορθόδοξη Εκκλησία ανά τους αιώνες για να κρύψει την πνευματική της γύμνια;

Γιατί λοιπόν να διώκεται ο συγκεκριμένος ιερέας από τους ρασοφόρους υποκριτές, όταν πλήθος πιστών σε απόγνωση βρίσκουν περισσότερη ανακούφιση, παρηγοριά και ελπίδα στον σταυρό με τον οποίο τους αγγίζει και στο κήρυγμά του παρά στα λείψανα και τις εικόνες που τους ξαποστέλλει για να τους ξεφορτωθεί η εν πολλαίς αμαρτίαις περιπεσούσα επίσημη Εκκλησία;

Ο ίδιος ο Ιησούς έλεγε στους θεραπευθέντες δια του λόγου του: “η πίστη σου σέσωκέ σε”. Ήταν σα να έλεγε, “Δεν είμαι εγώ που έκανα το θαύμα αλλά η πίστη σου”. Γι’ αυτό και στην ιδιαίτερη πατρίδα του τη Ναζαρέτ, όπου οι συγχωριανοί του δεν τον πίστευαν, δεν μπόρεσε να κάνει αξιοσημείωτα θαύματα (Κατά Ματθαίον 13:58).

Προσωπικά  δεν αποδέχομαι την μυθολογία του Χριστιανισμού και έχω γράψει βιβλία για να την ξεσκεπάσω. Αναγνωρίζω όμως την ανάγκη των πιστών, που δεν έχουν συνειδητοποιήσει ακόμη το θεό μέσα τους, να στηρίζουν την πίστη τους σε εξωτερικούς κατασκευασμένους θεούς, “ιερά” αντικείμενα και πρόσωπα που τους εμπνέουν. Ένα τέτοιο πρόσωπο για πολλούς θρησκευόμενους είναι και ο παπα-Δημήτρης, ο οποίος βεβαίως δεν ισχυρίζεται ότι είναι άγιος. Εμπνέει πολλούς όμως και τον εμπιστεύονται πολλοί και δεν αποκλείεται κάποιοι να έχουν δει “θαύματα” στη ζωή τους – θαύματα που παρήγαγε η πίστη τους και όχι ο συγκεκριμένος ιερέας ή ο σταυρός που περιφέρει.

Ας αφήσουν λοιπόν οι θρησκευτικοί ταγοί τον παπα-Δημήτρη ήσυχο, αν δεν έχει κάνει κάποιες άλλες αξιόποινες πράξεις. Δεν νομιμοποιούνται να τον καταδικάσουν, εκτός εάν κάνουν πρώτα κάθαρση από τις “ιερές” αγυρτείες μέσα στην Εκκλησία.

Ας καταδικάσουν και ας απαγορεύσουν κάθε θρησκευτική αγυρτεία, μερικές από τις οποίες ανέφερα πιο πάνω, κι ας αρχίσουν να διδάσκουν στους πνευματικά λιμοκτονούντες πιστούς το σωτήριο εσωτερικό νόημα της διδασκαλίας του Ιησού, αφού πρώτα το ανακαλύψουν και το βιώσουν οι ίδιοι.

Ας τους διδάξουν ότι ο Θεός είναι Πανταχού Παρών και τα Πάντα Πληρών, κι ότι δεν χρειάζεται να τρέχουν από δω κι από κει για να τον συναντήσουν. Ας τους διδάξουν εκείνο που είπε ο Ιησούς: Πνεύμα ο Θεός και τους προσκυνούντας αυτόν εν πνεύματι και αληθεία δει προσκυνείν”. (Κατά Ιωάννην 4: 23-24) Κι ας σταματήσουν να εξαπατούν το “ποίμνιο” με τις βλάσφημες αλχημείες τους, και ο νοών νοείτω…

Tags: Άγιοι Ισίδωροι, αγυρτεία, Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, Δημήτρης Λουπασάκης, εικονολατρία, Εκκλησία, θαύματα, Ορθοδοξία, ρασοφόροι, σταυρός